dinsdag 1 mei 2012

'Kijk eens, we zijn gecertificeerd!' (deel 2)

Begin april schreef ik over logo's. Logo's van certificerende instellingen, die vooral gebruikt worden om te duiden dat een proces, product of dienst gecertificeerd is. Dat er een onafhankelijke derde heeft gekeken naar de processen en deze als 'conform de norm' heeft bevonden.

Kort geleden trof ik een mooi voorbeeld in Londen. Direct bij het vliegveld kreeg ik dit kaartje in mijn handen gedrukt. Van een taxibedrijf. Keurig ISO 9001 gecertificeerd. En dat laten ze maar wat graag weten aan de potentiƫle klant. Schept vertrouwen. En een App ook, heel 2.0 allemaal.

Ik ben niet ingestapt, ondanks de vriendelijke glimlach man de man in kwestie. Zo'n Oyster Card voor de metro is namelijk net zo makkelijk (en een heel stuk goedkoper ook). Bij mijn weten is het openbaar vervoer te Londen niet gecertificeerd, maar het werkt wel als een speer. 'In de geest van', dat wel. Kunnen we in Nederland nog wat van leren.

U bent nog steeds welkom om mee te doen. Stuur ze vooral op, de logo's die u overal ter wereld, maar vooral ook in Nederland tegen komt.

Geen opmerkingen: